woensdag, 17 augustus 2022
spot_img
HomeNieuwsHof van TwenteEerste hulp bij een gezondere leefstijl

Eerste hulp bij een gezondere leefstijl

2022, een nieuw jaar, dus nieuwe kansen! En om het jaar met een nieuwe, frisse start te beginnen mogen goede voornemens niet ontbreken. Tijd om nu écht het roer om gaan gooien en te gaan werken aan die gezondere leefstijl waar we al maanden over dromen. Maar hoe pakken we dat dan aan? Sterker nog, hoe houden we het nu wel echt vol? Wij gingen voor u op onderzoek uit en zetten een aantal tips op een rijtje. 

Een gezondere leefstijl is een breed begrip, maar komt vaak terug in het lijstje met populaire voornemens. Je kunt een gezondere leefstijl van verschillende kanten bekijken. Voor de één betekent dit meer sporten terwijl de ander het juist belangrijker vindt om meer op de voeding te gaan letten. Echter is het bedenken van al die wensen het probleem niet. Die hebben we zo gemaakt. Waar we vooral tegenaan lopen, is het realiseren van zo’n gewenst ideaalbeeld. Hoe doe je dat nou? 

De eerste en misschien wel makkelijkste tip is om niet aan al uw voornemens tegelijk te beginnen. Dit zorgt voor een hoop veranderingen in één keer en dat veroorzaakt onrust in ons lichaam. Het gevolg is vaak een slecht humeur waardoor er een grote kans is dat we terugvallen in het oude patroon. Verspreid daarom uw goede voornemens over het hele jaar en begin pas met een nieuw voornemen wanneer de ander behaald is. 

Om vol goede moed aan een nieuw voornemen te kunnen beginnen, is het belangrijk om deze zo concreet mogelijk uit te werken. Definieer voor uzelf waar een gezondere leefstijl voor staat. Wat wilt u daadwerkelijk bereiken? Is dat gezonder eten of is dat alleen minder snacken, of misschien meer sporten of een combinatie daarvan? Formuleer vervolgens zo precies mogelijk wat u gaat doen en begin in kleine stapjes. Probeer regelmatig resultaten te meten. Dit geeft u een duidelijk beeld van wat u al behaald heeft en motiveert om nog een stapje verder te gaan. 

Ook is het ontzettend belangrijk om u voor te bereiden op momenten dat het even niet zo loopt als gepland. Dit kunt u ook wel zien als een crisismoment. Door dit soort momenten goed van te voren in kaart te brengen maakt het ze makkelijker om te overwinnen. Weet wat u op zulke momenten kunt verwachten, maar ook hoe u ze moet aanpakken. Heeft u een crisismoment overwonnen? Vergeet dan niet om uzelf te belonen. Een beloning is namelijk een goede stimulans om door te (blijven) zetten. 

Volhouden heeft dus vooral te maken met het bijhouden en meten van uw voornemen. Bereid u voor op moeilijke momenten en beloon uzelf bij een goed resultaat. Pak daarnaast ook genoeg rust en slaap zodat u elke dag over voldoende brandstof beschikt. Zo kunt u er vol goede moed tegenaan, want zonder die wilskracht komt u er niet!

Wilt u nou meer op uw voeding gaan letten? Dan helpt Food Connect u daar graag bij. Om u het makkelijk te maken werken we met een eetwaaier. Op basis daarvan hebben we onze menukaart ingedeeld in drie categorieën (iconen): de appel staat voor smakelijk gezond, de duim staat voor gewoon goed en de koksmuts voor lekker genieten. Zo kunt u voor een verantwoorde maaltijd kiezen die gezond én lekker is!

Wilt u eens kennismaken? Probeer dan eens ons proefpakket. Bestellen kan via onze site www.foodconnect.nl/proefpakket/, via de klantenservice (0888 10 10 10) of door het strookje uit deze krant in te vullen en op te sturen. 

Vorig artikelSchrijf ons!
Volgend artikelHoreca open of dicht morgen?

Nieuwstip of nieuwe informatie?

Tip onze redactie via een WhatsApp-bericht: 06 11 43 55 22

Laatste Nieuws

Lifestyle